نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4165
-
الف
+

«ملک سلیمان نبی(ع)» ؛ اولین سریال ایرانی با استفاده از قابلیت هوش مصنوعی

با تولید سریال «ملک سلیمان(ع)»، برای اولین بار هوش مصنوعی به صورت جدی وارد سینما و تلویزیون ایران می‌شود.

به گزارش آی فیلم 2 ، در حالی که سریال «ملک سلیمان نبی (ع)» به کارگردانی «شهریار بحرانی» و تهیه کنندگی «محمدرضا رمضانی» در مرحله پیش تولید قرار دارد ، «میثم احمدی» نماینده دبیر کنفرانس جهانی پایتون در ایران با حضور در تیم طراحی بصری این سریال قرار است از قابلیت هوش مصنوعی استفاده کند.

«هوش مصنوعی» اصولا بدین معناست که یک کار هوشمندانه شبیه به کارهای انسان‌ توسط کمپیوتر و دیگر ابزارهای تکنالوژیکی، طراحی و اجرا می شود.

«میثم احمدی» در خصوص تولید سریال «ملک سلیمان نبی(ع)» به روش سنتی گفت: ما در فلم «ملک سلیمان نبی (ع)» با انسان‌ها ، موجودات فرا زمینی و همچنان با لوکیشن های بسیار بزرگ و سنگین روبرو بودیم ، اکنون اگر بخواهیم سریال این فلم بزرگ را به روش سنتی کار کنیم ، باید تمامی لوکیشن ها دوباره بازسازی شده و کارگردان بازیگرهای جدید انتخاب کند .

وی در ادامه درباره استفاده از قابلیت هوش مصنوعی در این سریال افزود: با استفاده از این قابلیت ، مصارف و عوامل بسیاری که در تولید دخیل هستند ، کم می‌شود و همچنان هزینه ساخت لوکیشن‌های متعدد و بزرگ هم حذف می‌شود و حتی ساخت لوکیشن‌هایی که به نظر ناممکن هست، ممکن می‌شود.

«میثم احمدی» درباره نقش کارگردان در سریال «ملک سلیمان» گفت : ما با استفاده از هوش مصنوعی صحنه را بازسازی کرده و با استفاده از یک عینک VR حضور کارگردان را در آن صحنه میسر می‌کنیم.در اینجا کارگردان پس از مشاهده صحنه اعمال نظر می‌کند که کدام حرکت صحیح است یا خیر .

وی در پاسخ به این سوال که چرا تا به امروز بطور جدی در سینمای ایران از این قابلیت استفاده نشده ، گفت: به هر حال ورود هر تکنالوژی یک بحث است اما بسط و گسترش آن به دو مولفه وابسته است که یکی موج تبلیغات و همسان سازی جهانی و دیگری نیاز سنجی و فراهم شدن بستر لازم می باشد و از طرفی نیز استفاده از این قابلیت هزینه های بسیاری نیز دارد.

احمدی در پایان افزود: از تمام دست اندرکاران صنعت سینمای ایران می‌خواهیم که با همکاری هم به این بخش وارد شده و شروع به ساخت پروژه‌های ارزشمند کنیم.

درپیوند با این خبر بخوانید:

آخرین خبرها از ساخت سریال تاریخی «ملک سلیمان»

تصاویر جذاب و دیدنی فلم «ملک سلیمان»

فلم سینمایی ملک سلیمان را در آی فیلم 2 تماشا کنید

م ح /  ح ح 

نظر شما
ارسال نظر